Tømrermester: Kunderne kommer ikke af sig selv
Man kan ikke læne sig tilbage og regne med at kunderne kommer af sig selv. Der skal gøres en aktiv indsats, påpeger tømrermester
Der sker blandt andet gennem annoncer i lokale uge- og dagblade.
”Vi sørger for at have noget i avisernes boligtillæg”, oplyser tømrermester Niels Hansen og påpeger, at kampagner med budskabet om, at man kan spare momsen på vinduer har kørt i en længere periode.
”Vi har fået mange nye kunder, der ringer og siger, at de har set annoncen”, siger han og fremhæver, at de har givet et ”fantastisk salg”.
”Det kan godt være, at en kunde kun skal have skiftet to vinduer i første omgang, men så skal de måske have lavet køkken et halvt år senere, og så husker de os”, forklarer han.
Deltagelse i lokale messer er også en prioritet hos virksomheden. For to år siden deltog de for eksempel i en bolig- og energimesse, hvor de havde en stand og solgte for 0,5 mio. kroner vinduer.
”Vi havde to mand, der ikke lavede andet i 14 dage efter end at køre rundt til kunder”, siger han.
Flyers og Facebook
Flyers med overskriften ”Har du brug for en energivejleder?” er også blevet delt ud i virksomhedens nærområde - blandt andet i et ældre parcelhuskvarter for at gøre opmærksom på virksomheden.
”Man kan godt være iværksætter, men man skal også være igangsætter”, siger Niels Hansen og påpeger, at virksomheden også er til stede på Facebook.
”Der får vi også en del henvendelser”, siger han og erkender, at det især er sønnen, der er aktiv der.
Han ligger blandt andet billeder af opgaver ud, gør opmærksom på messer og bruger siden til at ønske kunder og samarbejdspartnere god jul, når tiden er til det.
”Så vi er til stede på flere forskellige platforme, og det, mener vi, er nødvendigt for at få den ønskede effekt”, siger Niels Hansen.
Læs også: " Traditionel markedsføring lever i bedste velgående ".