23948sdkhjf

Entreprenør bygger en ny generation af discountbutikker

Gamle discountbutikker rives ned og bygges op på ny for at skabe en bedre kundeoplevelse og mere omsætning. Det mærker entreprenøren KT Erhvervsbyg A/S, som aktuelt bygger tre nye Aldi butikker i et moderne design
Efter en periode hvor discountbutikkerne voksede i antal, er kurven nu vendt. Men for byggeriets aktører er festen ikke slut.

En stor del af de eksisterende butikker moderniserer nu ved omfattende ombygninger eller genopførelse af gamle butikker. I stedet for antal butikker, er det nu størrelsen, energioptimering og kundeoplevelsen, der er i fokus.

Det mærker KT Erhvervsbyg A/S fra Give, som er specialist i industribyggeri, og gennem tiden har haft mange discountbutikker i ordrebogen. Lige nu bygger entreprenøren for Aldi, der investerer et milliard beløb i moderniseringen af kædens 225 forretninger:

”Der er stadig gang i byggeriet af discountbutikker. Ofte rives den gamle butik ned og der bygges nyt på eksisterende grund. I øjeblikket er vi i gang med tre hele byggeprojekter for Aldi i henholdsvis Næstved, Vogens og Stege”, lyder det fra Per Henriksen, der er partner i KTerhvervsbyg A/S.Slidte og umoderne

Han finder det naturligt, at discountkæderne ønsker at optimere. Aldi vil gerne have større, lysere og energibesparende butikker. Det kan ofte betale sig at bygge nyt frem for at renovere den eksisterende butik. De nye butikker bygges nemlig efter principper, der begrænser miljøpåvirkningen fra butiksdriften og giver besparelser på reduceret ressource- og elforbrug – det er jo i virkeligheden helt i tråd med discountfilosofien.

”De fleste Aldi-butikker er fra 70’erne og 80’erne. De er slidte og umoderne, og derfor vælger man ofte at investere i en omfattende modernisering – mange ofte helt fra grunden af, så butikkerne kan fremstå moderne og indbydende”, fortæller Per Henriksen

Øget omsætning

Udskiftningerne af de gamle Aldi-butikker viser sig allerede nu på bundlinjen.

Aldi har meldt ud, at de nye butikker giver en god tocifret vækstprocent i forhold til omsætningen i de gamle butikker. Større butikker giver plads til et større varesortiment.

Ved at bygge mere indbydende butikker med højt til loftet og brede gange, får kunderne en meget bedre købsoplevelse. Sidst men ikke mindst er der besparelser at hente på elforbrug. Modernisering er altså en stor gevinst både miljømæssigt og i et økonomisk perspektiv.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141