23948sdkhjf

MT Højgaard-direktør tweeter løs

Unge bruger sociale medier mere end traditionelle. Derfor rammer MT Højgaards salgsdirektør en yngre målgruppe, når han blander sig i debatten på Twitter
Han har i skrivende stund tweetet 331 gange, har 206 følgere og følger selv 371.

Dermed er MT Højgaards salgsdirektør, John Sommer, en af byggebranchen mest aktive Twitter-brugere.

Mest blander han sig i emner som bæredygtighed (#sustainability) og renovering (#renoverdk), men han tweeter og retweeter også rask væk om dansk politik (#dkpol) og klimaspørgsmål (#climate).

”Jeg er på Twitter, fordi det er et medie, der tager fat i unge mennesker, der bruger sociale medier mere end de traditionelle. På den måde kommer man ud i nye netværk og rammer helt nye målgrupper. Og så bliver man skarp i sit budskab, fordi der kun er 140 tegn til rådighed”, siger han

Han undrer sig over, at der ikke er flere af hans kolleger, som blander sig i debatten på Twitter.

”80 procent af samfundets værdier ligger i vores bygninger og broer. Hvis flere ville blande sig, kunne vi få den plads i debatten, som vi har fortjent. Derfor håber, jeg at Twitter kunne blive lidt mere udbredt, så vi kan få en bedre dialog. Men branchen er meget konservativ”, siger John Sommer.

Et eksempel på MT Højgaard-direktørens Twitter-aktivitet er fra den 1. juni, hvor han retweeter den radikale uddannelses- og forskningsminister Sofie Carsten Nielsens tweet om, at hun ønsker en CO2-reduktion på 55 procent i 2030.

Når han retweeter andre brugeres tweets, så er det fordi emnet er interessant, forklarer han.

”Det er ikke min mission, at være politisk. Jeg tweeter om konkrete emner og ikke for at promovere noget bestemt parti. Min dagsorden er de byggepolitiske emner, for det er det, jeg ved noget om”, siger John Sommer.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094