ANALYSE: Femern Bælt-tunnelen er en del af en grøn korridor, der fjerner flaskehalse, sænker rejsetid og styrker grøn transport med elektriske tog.
Sådan lyder nogle af salgsargumenterne for Femern-forbindelsen.
Men der kan gå lang tid, før denne grønne vision bliver realiseret. For selv om tunnelen - som planerne er nu - vil åbne til sommer 2029...
Analyse: Grøn korridor kan have lange udsigter
ANALYSE: Femern-forbindelsen er primært et jernbaneprojekt, men der kan gå lang tid efter åbningen af tunnelen, før den grønne godskorridor lever op til visionerne

Green Cargo kører godstog fra Malmø til Stockholm. Selskabets direktør er blandt fortalerne for en helt ny godsbanegård i Skåne for at undgå flaskehalse i trafikken, når Femern åbner. Green Cargo
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement