Blog: 5 smarte løsninger til et effektivt ejendomskontor
Drukner du i nøgler, papirarbejde og utallige henvendelser fra beboerne? Et ejendomskontor har mange opgaver, men heldigvis findes der løsninger, der kan gøre hverdagen lettere – både for dig og for beboerne. Her får du 5 konkrete tips til, hvordan du som administrator på et ejendomskontor kan effektivisere hverdagens arbejdsopgaver og skabe et sikkert boligmiljø for beboerne.
1. Drop nøglerne – skift til elektronisk adgang
Det er både tidskrævende og dyrt at kopiere og skifte nøgler ved til- og fraflytninger i ejendommen. Med et digitalt adgangssystem med adgangskontrol får beboerne en adgangsbrik, der nemt kan programmeres om eller deaktiveres – helt uden bøvl.
2. Sig farvel til manuelle navneskilte
Hvorfor bruge tid på at udskifte fysiske navneskilte på dørstationer og postkasser? Med digitale dørstationer og postkasser opdateres beboernes navne elektronisk, så du slipper for at gøre det. Det sparer dig for en masse tid og giver ejendommen et moderne udtryk.
3. Gør dørtelefonien mobil
Beboerne behøver ikke længere være hjemme for at lukke gæster eller pakkeleveringer ind i opgangen. Med Scantron MultiApp® kan beboerne modtage opkald fra dørstationen direkte på deres smartphones – uanset hvor de befinder sig. En nem løsning, der gør hverdagen lettere for alle.
4. Saml det hele i én platform
Forestil dig et system, hvor adgangskontrol, dørtelefoni og postkasser er samlet ét sted. Med en webbaseret løsning kan du administrere alt fra en hvilken som helst PC eller tablet. Som administrator logger du blot ind i systemet via en webbrowser, hvorfra du hurtigt og nemt kan opdatere adgangsrettigheder, ændre beboernavne og se adgangssystemets hændelseslog.
5. Skru op for sikkerheden
Et moderne adgangssystem i ejendommen giver ikke kun bekvemmelighed – det øger også sikkerheden. Systemet sikrer, at ejendommen kun er tilgængelig for dem, der har lov til det, og giver nemt overblik over, hvem der er gået ind og ud.
En smartere hverdag for beboere og ejendomsadministrator
Ved at integrere adgangskontrol, dørtelefoni og digitale postkasser i ét system, behøver beboerne kun én adgangsbrik til både hoveddøren, lejligheden og postkassen. Det gør ikke bare hverdagen nemmere for beboerne, men sparer også ejendomsadministratoren for en masse fysiske arbejdsopgaver, der nemt kan opdatere beboernavne og adgangsrettigheder digitalt.
Bliv klogere på, hvordan du kan optimere dine daglige opgaver på ejendomskontoret her.