Hansgrohe Group præsenterede prisvindende innovationer på ISH
Hansgrohe Group begejstrede tusinder af messegæster på ISH-messen. På standen var der fokus på design og omtanke for ressourcerne. En lang række af de præsenterede nyheder til hele badeværelset er oven i købet prisvindende. Nyhederne lanceres løbende i 2025 og 2026.
Hansgrohe Group ser tilbage på endnu en veloverstået ISH-messe. 163.000 gæster fra Tyskland og resten af verden besøgte messehallerne i Frankfurt – 6 procent flere end ved ISH 2023. Med fokus på design og omtanke for ressourcerne præsenterede virksomheden produktinnovationer fra mærkerne AXOR og hansgrohe på en 2.000 m2 stor stand. Særligt området ”Sustainable Living” tiltrak sig stor opmærksomhed med sine fremtidsorienterede løsninger til ansvarlig brug af vand.
Designprisregn til et væld af nyheder
I forbindelse med messen blev Hansgrohe Group belønnet med en lang række designpriser. hansgrohe-nyhederne Raindance Alive og Avalegra AquaUnit modtog begge en iF Gold Award for deres design, der begejstrede juryen i bad-kategorien. Derudover er iF Design Award 2025 givet til næsten alle de præsenterede nyheder, herunder AXOR ShowerSphere bruserne og fra mærket hansgrohe: Ecostat Comfort indbygningstermostaterne, LavaPura Element douchetoilettet, iFrame Element E trykpladerne, Exafill karpåfyldningssættene, Xuniva Evo håndvaskene og bruserserien Activera.
Ressourcebesparende løsninger og fremragende design trak besøgende til
Messestandens „Sustainable Living"-område tiltrak sig stor opmærksomhed med innovative metoder til at spare på og genanvende vand og energi. Hydraloop, et system der renser og genanvender gråt vand, blev præsenteret her og vakte mange gæsters interesse. På standens AXOR-område løftede designmærket sløret for den nye brusekollektion AXOR ShowerSphere i samarbejde med Antonio Citterio. Mærket hansgrohe præsenterede nytænkende kompletløsninger til alle dele af det moderne badeværelse under overskriften ”Life is waterful”. Blandt andet løftede premiummærket sløret for en helt ny produktkategori med Avalegra AquaUnit: Nyheden er en symbiose af armatur og håndvask. ”Fremragende produkter, emotionelle budskaber og en fantastisk messestand – en opskrift på succes, der begejstrede vores kunder og partnere,” opsummerer CEO Hans Jürgen Kalmbach. Nyhederne fra AXOR og hansgrohe lanceres i Danmark løbende i 2025 og 2026.