Hej sjællænder - er du også på sms med dit stål?
Lemvigh-Müller udvider populær sms-service til Sjælland, så stålforbrugende virksomheder i hele landet nu kan få en sms hver morgen om, hvornår stålet bliver leveret
Når man står på byggepladsen eller i produktionen og skal bruge noget stål, er det en stor hjælp, at man ved, hvornår det kommer, så man kan udnytte tiden og mandskabet optimalt. Den mulighed har stålforbrugende virksomheder i Jylland og på Fyn haft det seneste halvandet års tid med Lemvigh-Müllers daglige sms-service. Nu er servicen blevet udvidet til også at gælde Sjælland.
Med sms-advisering, som den gratis tjeneste hedder, får man hver morgen ved sekstiden besked om, hvornår stålet er fremme. Er lastbilen mere end en halv time forsinket på grund af fx trafik, sender systemet automatisk en ny sms med det nye ankomsttidspunkt.
Nemmere planlægning
Mere end 250 af Lemvigh-Müllers kunder i Jylland og på Fyn benytter sig i dag af sms-servicen. En af dem er indkøber Allan Fibiger fra Skandia Laser i Hørning:
”Jeg kan give folkene i produktionen besked, hvis der fx opstår en forsinkelse, så de kan udnytte tiden og sætte noget andet i gang. Tidligere brugte vi tid på at ringe til Lemvigh-Müller for at høre, hvornår lastbilen var fremme. Vores planlægning er nu blevet nemmere, siger han.
Sms med høj hitrate
Michael Lichtenberg Crone, der er indkøbs-, logistik- og produktionsdirektør hos Lemvigh-Müller, håber, at sjællandske bygge- og industrivirksomheder vil tage lige så godt imod sms-servicen som deres jyske og fynske kollegaer, og siger:
”I Jylland og på Fyn har vi haft en flot hitrate på ca. 90 pct. på vores forventede leveringstider, og vi regner med, at det samme sker på Sjælland. Vi er glade for, at vi med sms-advisering kan give stort set alle vores kunder i landet bedre mulighed for at planlægge deres arbejdsdag. Når man for eksempel står og skal bruge noget armeringsnet til et støbning, er det ikke ligegyldigt, om det kommer kl. 9 eller kl. 12”.
Miljøet vinder også
Michael Lichtenberg Crone glæder sig også over, at sms-servicen er med til at nedbringe lastbilernes CO2-udledninger:
”Tjenesten er hægtet op på lastbilernes navigationssystem, Fleetboard, og kan ud fra aktuelle trafikforhold, hastighed og fastsat tid til aflæsning beregne, hvornår lastbilen er fremme hos kunderne. Det betyder, at systemet vælger den korteste rute, og det sparer CO2. Vi kan se, at vi har reduceret vores udledninger med tæt på 25 procent, så ud over at det er en god service, skåner vi også miljøet”.
Se video om sms-advisering her
Sådan tilmelder man sig sms-servicen:
Som kunde hos Lemvigh-Müller tilmelder man sig den gratis sms-service gennem sin faste kontaktperson.