23948sdkhjf
Del siden
Annonce

JORTON sætter kundekultur øverst på dagsordenen

JORTON A/S går forrest i branchen ved at måle på kundetilfredsheden fra start til slut i forbindelse med alle slags bygge- og anlægsopgaver.

Ledere og medarbejdere i entreprenørvirksomheden JORTON skal lære at tænke på kunden før alt andet. Dermed bliver virksomheden en af frontløberne i branchen med hensyn til at udvide kravene om nøgletalsevalueringer i offentligt byggeri til at gælde alle bygge- og anlægsopgaver.

Hver medarbejders eje
JORTON har i samarbejde med konsulentvirksomheden Bülow Management haft ledere og medarbejdere fra fire af virksomhedens afdelinger på kursus for at sætte en proces i gang, der skal gøre en ny og fokuseret kundekultur til hver medarbejders eje.
- Forandring og udvikling kræver store indsatser, hvis de skal blive til virkelighed. Vi gør derfor noget ekstraordinært for at denne forandring af kundekulturen skal få et liv hos os, siger adm. direktør John Funch i JORTON.

Fokus fra start til slut
Der foretages i dag evalueringer og målinger af kundernes tilfredshed i offentligt byggeri ved hjælp af de krævede nøgletalsevalueringer. Derfor er det oplagt at bruge dem som udgangspunkt for at skabe et meget mere målrettet kundefokus i hele organisationen. Fremover bliver der således ikke kun fokuseret på slutresultatet af bygge- og anlægsopgaverne. Nu begynder målingen allerede fra starten, og det gælder for alle JORTONs opgaver. Det omfatter blandt andet en forventningsafstemning med kunden ved opstart og løbende evalueringer i løbet af byggeprocessen.

Optimeret byggeproces
Adm. direktør John Funch mener, at en fokuseret kundekultur med evalueringer af indsatserne vil skabe en win-win situation, fordi den automatisk vil forbedre og effektivisere bygge- og anlægsprocesserne samt kommunikationen med kunder og samarbejdspartnere.
- Vi vil også opleve færre fejl og mangler samt et bedre arbejdsmiljø, siger John Funch.

Strategisk værktøj
Samarbejdet med ledelseskonsulenterne er kommet i stand, fordi JORTON længe har ønsket at indføre en metode, der kan være med til at sikre en høj kundetilfredshed. Systematiske analyser og evaluering af alle projekter bliver også et strategisk redskab for JORTON, fordi vigtige beslutninger om udviklingen kan baseres på fakta fra analyserne og evalueringerne.

Frontløber i branchen
I Bülow Management, der står for at implementere en metode til evaluering af kundetilfredsheden, siger analysechef Rasmus Wiborg Steen, at JORTON bliver en af frontløberne i byggebranchen.
- Debatten om flere målinger af tilfredsheden hos byggebranchens kunder har kørt længe, men nu er det ikke længere til debat hos JORTON. De gør noget ved det, og det bliver spændende for branchen - og os som sparringspartner - at følge JORTON og deres medarbejdere på vejen mod en ny kundekultur, siger Rasmus Wiborg Steen.

JORTON A/S
Robert Fultons Vej 16
8200 Aarhus N
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK26207207

Send til en kollega

0.063