Digital strategi betaler sig for UNIDRAIN®
En målrettet digital strategi har hjulpet til at sikre unidrain® positionen som danske arkitekters favoritafløb til baderummet.
Arkitekterne ved godt, hvor de skal gå hen, når de skal vælge afløb til landets badeværelser. En ny analyse, som unidrain® har foretaget blandt 50 arkitekter viser, at 78 % af arkitekterne vælger unidrain® til mere end halvdelen af deres projekter – mens 30 % af arkitekterne anbefaler unidrain® hver gang. Og spørger man afløbsproducenten selv, er det ikke kun produkternes skyld, men lige så meget resultatet af en klar digital strategi.
– Vi ved, at mange fagfolk foretrækker internettet frem for trykte medier, når de søger ny viden og hjælpemidler til det daglige arbejde. Det fik vi dokumenteret omfanget af i en analyse, vi fik lavet i midten af 2011. Umiddelbart efter udarbejdede vi derfor en målrettet digital strategi for at leve op til markedets ønsker og behov. Det omfattede bl.a. en massiv optimering af digitale værktøjer med byggevejledninger, designprogrammer og online konfigurator, siger Thomas Skov Simonsen, marketingchef hos Unidrain A/S.
Design er ikke nok
Afløbsproducenten kan både måle en konstant stigende trafik på hjemmesiden og se, at de digitale værktøjer bruges i stort omfang af fagfolkene. Og dermed bærer strategien frugt både i forhold til forbrugere og fagfolk.
– Forbrugerne har brug for at kunne se design og æstetik i forhold til, hvordan deres badeværelse skal se ud, mens fagfolkene har brug for værktøjer, der understøtter deres arbejdsgange. Og begge dele kan vi imødekomme med den rette digitale tilgang, fortæller Thomas Skov Simonsen.
Den seneste analyse viser da også, at netop kombinationen af at imødekomme både forbrugernes og fagfolkenes ønsker er en af unidrain®s store forcer. Således svarer 66 % af arkitekterne i analysen, at deres præference skyldes, at unidrain® produkterne lever op til både deres og forbrugernes krav.
– For den almindelige forbruger er design det vigtigste, når de skal have nyt badeværelse. Men fordi æstetik i sig selv ikke er nok til at sikre et byggeri i ordentlig kvalitet, stiller entreprenøren store krav til produkternes funktionalitet. Og unidrain® lever op til begge dele, fortæller arkitekt Martin Gertsen fra AART A/S.
Siden 2003 har unidrain A/S løbende udviklet sit produktsortiment og har givet både arkitekter og installatører moderne valgmuligheder til alle typer badeværelser. unidrain® lancerede GlassLine i april 2013 - en ny serie brusevægge, som supplerer virksomhedens kendte design. Som supplement til den nye GlassLine-serie, arbejder unidrain® på design af brusebunde, som kommer på markedet i løbet af 2013.