Würth fejrer 50-års-jubilæum som leverandør af håndværktøj
Würth-koncernen kan i disse dage fejre 50-års-jubilæum som leverandør af håndværktøj til professionelle brugere. I Danmark bliver jubilæet fejret i hele 2011 med spændende produktnyheder, gode priser på populært værktøj mv.
I løbet af de seneste 50 år har Würth-koncernen opbygget et af markedets bredeste sortimenter af håndværktøj, som spænder fra skruetrækkere, topnøgler, fastnøgler og tænger til slag- og momentværktøj. Herudover rummer sortimentet også et udvalg af værktøjsvogne. Før et nyt stykke værktøj bliver optaget i sortimentet, bliver det testet grundigt på et af Würths certificerede laboratorier for at sikre, at det lever op til virksomhedens krav til robusthed, driftsikkerhed og holdbarhed. Alt sammen sker det ud fra en målrettet værktøjsstrategi, der skal sikre, at Würth også inden for dette produktområde lever op til det kvalitetsstempel, mange håndværkere forbinder med Würth-navnet.
Würth Danmarks direktør, Sven Kristensen, er derfor også særdeles tilfreds med, at en nylig international markedsanalyse viser, at koncernen betragtes som absolut kompetent inden for værktøjsområdet. Han siger: ”Würth Danmark har forhandlet værktøj siden vi startede i 1965. Derfor glæder jeg mig naturligvis over de pæne ord i analysen. Den største anerkendelse, vi kan få som leverandører, er dog den tillid og loyalitet, vores kunder viser os ved købe vores produkter igen og igen – det forpligter. Derfor vil vi også bruge jubilæet som anledning til at sende endnu flere spændende kvalitetsprodukter på markedet til gavn for vores kunder.”
For at skabe overblik over det omfattende sortiment har Würth samlet alle håndværktøjer i et værktøjskatalog. Kataloget fylder 372 sider og kan downloades her.
Fokus på fremtiden
Sven Kristensen er meget opmærksom på, at succes i fortiden og et stærkt varemærke ikke er en garanti for succes i fremtiden. Om det siger han: ”Tilfredse og loyale kunder er absolut ikke en selvfølge, heller ikke for os. Vores størrelse giver os den gennemslagskraft, der skal til for at kunne indgå indkøbsaftaler, der er attraktive nok til at skabe værdi for både os og vores kunder, men på sigt kræver det mere end muskelkraft at ligge i førerfeltet; f.eks. smidighed, nysgerrighed, innovation og ikke mindst en god forståelse af kundernes behov. Derfor er vi også rigtig glade for, at mange af vores kunder løbende går i dialog med os om de udfordringer, de står med i hverdagen. Det giver os mulighed for at udfordre os selv og vores samarbejdspartnere til at udvikle netop de produkter og den kundeservice, der skaber størst værdi for kunderne i fremtiden.”
På produktsiden betyder det bl.a., at Würth ikke alene fokuserer på at udvide sit sortiment af håndværktøj. Også udvalget af el-værktøjer bliver hele tiden større. Hertil kommer servicekoncepter i form af garanti- og reparationsordninger samt et overblikskoncept, der gør det muligt for den enkelte kunde at følge sine indkøb så tæt, at det ikke alene er muligt at sammenligne forbruget af værktøj på tværs af virksomhedens afdelinger men også internt mellem de enkelte medarbejdere. Ideen bag konceptet er at gøre forbruget gennemskueligt, så ledelsen kan gribe ind, hvis den registrerer et overforbrug, og dermed opnå en besparelse på bundlinjen.
Tag værktøjet i øjesyn i Würths butikker
Würths butikker, som er strategisk placeret over hele landet, vil i løbet af året på forskellig vis markere 50-års-jubilæet som værktøjsleverandør. I butikkerne finder man et bredt udvalg af værktøj, og alle, som har lyst til at tage værktøjet i øjesyn og opleve, hvordan det ligger i hånden, er velkomne. Ud over værktøj forhandler butikkerne også kemiprodukter, befæstelsesmaterialer, arbejdstøj, personlige værnemidler og andre produkter til professionelle håndværkere.
Medarbejdere i Würths butikker modtager løbende efteruddannelse inden for produktsortimentet, og da de fleste også er faglærte håndværkere, har de en solid baggrund for at give råd og vejledning.